vrijdag 25 januari 2013

Keuken

In de kerstvakantie hebben Herbert en ik de keuken een nieuwe look gegeven.
Helaas heb ik geen foto van hoe het was maar er zat een plaat van draadglas achter de spoelbak.
In 1997 toen wij de keuken plaatsten vonden we dat heel hip en trendy maar ja tijd en smaak veranderen. We waren de strakke look van onze keuken zat en wilden graag iets gezelligers.


Herbert heeft kraaldelen tegen de wand gelijmd. Kraaldelen is een mooi woord voor schrootjes en persoonlijk roept dat bij mij een jaren 70 gevoel op. Kraaldelen klinkt hipper hihi.





In de grondverf en daarna in een prachtige kleur groen geschilderd. Deze kleur heb ik opnieuw laten mengen. Toen ik het blik van de eerste mengkleur opende voelde ik me lichtelijk niet goed. De mevrouw van de verfwinkel had zich in het nummer vergist en het resultaat was vreselijk!!!
Ik hou van kleur maar dat ging mij zelfs te ver.... een hele vieze kleur groen.



We hebben een brede plank boven de kraaldelen geplaatst. Met genoeg ruimte voor allerlei leuks.



De theepotjes aan de muur heb ik bij de Xenos gekocht zijn ze niet übercute.


Ik ben zo blij met het resultaat.



EN DAN NU een klein tipje van de sluier van het project van Piety en mij.
Eind Januari maken zowel Piety als ik bekend op ons Blog wat het project is en hoe het heet. We zijn erg in onze nopjes met het resultaat! We zullen lekker veel foto's plaatsen en ik ben benieuwd naar jullie reacties!






woensdag 19 december 2012

Kerst

Jaha ik kan weer los. De Sint is vertrokken en het huis kan weer in kerstsfeer. Twee weken geleden ben ik met een vriendin een weekendje naar Düsseldorf geweest. En ja de kerstmarkten hebben me helemaal in de stemming gebracht.


Mijn winterboom, die noem ik geen kerstboom want een kerstboom mag pas na Sinterklaas en..... een winterboom mag eerder ;)


Ik hang de winterboom helemaal vol met al mijn zoete, kitscherige decoraties. Tis altijd een feest om de dozen weer te openen en me te verwonderen over alle leuke dingen die ik in de loop van de jaren hebgekocht (en natuurlijk nog steeds koop).


Aan de lamp
hangen mijn mooiste ornamenten.





Deze tak hangt anders altijd vol met vogeltjes. Hier hang ik de meest breekbare dingen in want een hond + kerstboom = stuk.



Handgemaakt glazen vogeltje deze heb ik op de kerstmarkt in Düsseldorf gekocht.



Ik had zin in een klein naaldvilt project en heb in totaal 7 boompjes gemaakt. Drie voor mijzelf en 4 die ik als kadootje weg geef.


Heerlijk om te snuffelen tussen mijn verzameling knoopjes, bloemen, strikjes en kraaltjes.


Vorig jaar had ik voor de kerst bij de Xenos 2 DHZ pakketjes gekocht om zelf een koekhuisje te maken. Niet aan toe gekomen maar dit jaar samen met zoonlief het huisje in elkaar geflanst. Ik geloof niet dat we hem nog moeten opeten (zwaar over de datum) alhoewel mijn zoon daar anders over denkt ha ha.








Bij het huisje van Jelle moest uiteindelijk de föhn te pas komen, hij had zoveel glazuur gebruikt dat zijn huisje dreigde in te storten. Ach weer wat geleerd voor de volgende keer. Jelle wil later graag bakker worden en ik heb beloofd dat als hij later een bakkerij heeft ik dan voor kerst koekhuisjes kom maken. Ik vind ze zo leuk.

Ik wil langs deze weg al mijn blogvolgers een fijne kerst en een goed 2013 toewensen.

We gaan er weer een creatief jaar van maken. Er zit voor 2013 een leuk project in de dop. Ik ga samen met vriendin Piety iets opstarten. Zodra de plannen concreet en we foto's hebben zal ik jullie op de hoogte stellen.
Het is in ieder geval iets waar ik energie van krijg en waar ik blij van wordt.

Tot volgend jaar!!!!

Lieve groetjes Jackelien





vrijdag 7 december 2012

Jet

Het lijkt net alsof ik niet meer naaldvilt maar dat is niet zo. Ik vergeet gewoon om foto's te maken en deze op mijn site en blog te plaatsen. Nu moet ik wel zeggen dat de productie niet hoog is. Ik doe gemiddeld twee weken over een object (niet aan een stuk hoor, niet schrikken).

Ik vindt het heerlijk om een werkstuk te hebben liggen, waar ik op elk moment dat ik er zin in heb aan kan werken. Bij het beginnen van een nieuw naaldvilt idee moet ik wel altijd een drempel over, wil het zo als ik het bedacht heb etc etc. Tijdens het werken pas ik van alles aan, de kleuren, het formaat en soms wil iets niet zoals ik het bedacht heb en dan doe ik het over of begin opnieuw.


Dit is Jet


met haar lampion


en een patroon op haar jasje


schattig te wezen.


En dit is Tjilp


die zingt zijn eigen wijsje.


De muziek zweeft in de lucht om gehoord te worden door iedereen die luistert.


woensdag 28 november 2012

Zaanse Zolder

Jaaahaaa deze week was het weer zover een swap met Sylvia van www.zaansezolder.blogspot.nl
Wederom een geweldige swap. Het ontvangen van de envelop met daarin...... Ik heb gewacht tot na het avondeten met het uitpakken. Moeilijk, moeilijk maar ik wist me te beheersen.

 
Wat een leuk label heeft ze gemaakt. Past precies bij mijn wordfeud passie. Deze passie deel ik met mijn zus, alleen wint zij altijd. Volgens mij heeft zij altijd de goede letters en ik niet......


Oooooh zo leuk wat er allemaal in zat. Memoriekaartjes, een boekje, labels een ketting.



Leuke gehaakte dingen, een mooi  gehaakt hangertje en een gehaakt kussentje. Ik heb het kussentje meteen tot speldenkussentje gebombardeerd.


Ach en dat hondje wat een snoepie.


O wat hou ik toch van swappen. Tis zo leuk wat je ontvangt en juist de verrassing maakt het zo spannend.


Nogmaals de ingepakte kadootjes. Ik kan zien dat er veel aandacht en liefde is besteed aan deze swap!!!!

Sylvia, bedankt!!!!

zondag 18 november 2012

Pipowagen aan zee

Na een leuke ontmoeting op Holy Stitch vorig weekend,
hebben Claudia van www.pipowagenaanzee.nl  en ik een swap afgesproken.
Op haar blog www.pipowagenaanzee.blogspot.com kun je zien wat ik haar gestuurt heb en afgelopen vrijdag ontving ik van Claudia een swap.


Allereerst de envelop, wat een feest. Roze, mijn lievelingskleur en mooi versiert.


Als tweede alles gezellig ingepakt, nog steeds een verrassing wat er in al die leuke pakjes zit.


Jiehoe, wat een feest. Oooooh hier wordt ik zo blij van. Swappen is zo leuk.


Ben helemaal weg van de hartjes, zo lief en mooi gemaakt.


Ik ben gek op labels en kan ze altijd maar moeilijk weggeven maar ja het maakt een kadootje altijd zoveel leuker dus ik moet wel ;)


Heerlijke zeep en een piepklein badeendje. Inmiddels al ingepikt door mijn zoon van 15!!!!!
dat vind ik zo cool dat je als 15jarige puber gewoon een eendje leuk vindt.


Mooie ketting en prachtige kaarten gemaakt door Claudia.


En tot laatst nog een überfoute trol. Die doet het leuk in mijn vitrinekastje.

Ik heb in mij atelier een hele hoge vlakke radiator en daar heb ik met magneten alles aan opgehangen zodat ik er naar kan kijken en van kan genieten.

Het is zo leuk al de contacten die je opdoet op een fair/markt. Gelijk gestemde zielen heerlijk!