vrijdag 5 oktober 2012

Swappen

Ik heb deze week voor het eerst geswapt. Ik had geen idee wat swappen betekende maar mijn lieve vriendin Piety heeft mij de geheimen van het swappen geleerd. Swappen is dus ruilen, tssss dat zou ik toch moeten weten het woord to swap betekend ruilen, what was i thinking i speak English very well. Ik dacht eerst dat het een nieuwe vorm van whatsappen was. Heb ik ook niet op mijn telefoon maar mijn puberzoon natuurlijk wel, dus ik ben op de hoogte van de inhoud van whatsappen.

De bedoeling van swappen is dat je met je swapmaatje (nieuw begrip) afspreekt hoeveel items je in het verassings swap pakket stopt. Het mag iets zelfgemaakt zijn maar ook een ander leuk hebbeding wat je nog hebt liggen en waarvan je denkt dat de ander heeeeeel gelukkig van wordt en waar jij in middels makkelijk zonder kunt.

Mijn eerste swap event is inmiddels een feit, vandaag ontving ik een heerlijk pakket via mijn goede vriend de postbode (komt bijna dagelijks met al dat leuks wat ik her en der over de hele aardbol bestel, om weer mijn creatieve uitspattingen te voeden)




Kijk nou de inhoud van mijn verassings swap pakket. Hier word je toch heel gelukkig van. Ik had met Piety 5 items afgesproken maar dat was waarschijnlijk heul moeilijk voor Piety. Ik voel me nu wel schuldig omdat ik me zo braaf aan het aantal heb gehouden. Ik ben benieuwd wat Piety van haar pakket vind.

Ik moet zeggen ik heb nu de smaak van het swappen te pakken. Wie o wie wil met mij swappen???? Niet allemaal tegelijk!!! Graag opstellen in rijen van 4 ;-) 

maandag 27 augustus 2012

Metamorfose

Op marktplaats een heerlijk fout vitrinekastje voor aan de wand gekocht (voor weinig dat is de sport). Even rondneuzen in mijn "hobbywinkel" en ja hoor nog leuke kleuren verf in de aanbieding en pimpen maar die hap.



Het ornament op het bovenste middelste ruitje lag er bij aankomst af, ene helft zoek andere helft gebroken. Maar dat mag de pret niet drukken en uiteindelijk vind ik het zonder nog mooier ook (moet ik natuurlijk wel zeggen, aangezien ik niet in staat ben om er zelf één te houtsnijden).

En dan nu taadaa... het resultaat. Zelfs mijn beide mannen waren onder de indruk. Aangezien ze regelmatig moeilijk kijken als ik weer iets op MP gekocht heb. Ik heb een keer via MP een lamp gekocht voor ons was ophang kamertje (ja ja), en toen ik de lamp uitpakte werd Herbert bleek om zijn neus. Hij was bang dat die op onze slaapkamer kwam te hangen. Ik heb hem gerust gesteld en verzekerd dat als ik een lamp voor onze slaapkamer zou kopen..... die nog veel erger zou zijn. Maar goed ik dwaal af, hier is dan het vitrine kastje....



Ooit ergens een knopje gekocht en wie wat bewaard die heeft wat, het knopje kwam goed van pas.


Een mooi kastje voor mijn naald vilt kunstwerken.
Hier word ik heel blij van.




zondag 19 augustus 2012

Vakantie 2012

Sinds vorige week zondag zijn we weer thuis na een fijne vakantie in the UK.
Ik heb samen met mijn lieve nichtje Lanie een poesje genaald vilt.  Het was zo leuk om te doen en ze heeft echt talent.


Samen lekker kletsen en iets maken.


Wat een concentratie.


Wat een plaatje.


Ze vond het zo leuk, ze zei tegen mij dat als ze naar het poesje kijkt, ze dan aan mij moet denken. Tis een schatje onze Lanie.


Dit is het huisje wat ik tijdens mijn workshop bij Gretel gemaakt heb. Na afloop kreeg ik ook nog een cadeautje mee. Ik was blij verrast.


Een mini cupcakje gemaakt door Gretel. Die krijgt een mooi plekje in mijn huis.

Sinds vandaag heb ik een nieuwe website erbij. www.jackelienvandersleen.com

Dit is mijn portefolio site waar ik mijn naald vilt creaties show.

Twee van mijn nieuwste creaties zijn:


Honey


en Sofie.

Dankzij de workshop ben ik zeer tevreden met het eindresultaat.












vrijdag 3 augustus 2012

Workshop bij Gretel Parker

Na lang wachten was het eindelijk zover, mijn workshop bij Gretel.
Om 9.30 uur vertrokken we (Herbert en Jelle hebben me gebracht) richting het lieflijke Shropshire waar Gretel woont in een tijdelijk huurhuis omdat zij en haar partner van plan zijn om een cottage in Shropshire te kopen. Na aankomst man en kind een kop thee en werden ze geacht weer op te hoepelen. Is niet zielig want ze hebben een fantastische dag in Wales gehad.


In Gretel haar tijdelijke werkruimte een tafel geplaatst waar de workshop kon gaan beginnen. Allereerst heeft Gretel me laten zien hoe je je creatie afwerkt, die ik gemaakt heb van merinowol (een hele zachte en fijne wolsoort in mooie kleuren) Ik was thuis al aan een vogel begonnen en Gretel heeft me op weg geholpen om de laatste afwerk laag aan te brengen. Een tijdrovende klus maar het resultaat is prachtig.
Als de vogel klaar is zal ik foto's op mijn blog plaatsen.

Daarna hebben we ieder een huisje op een heuvel gemaakt. Een ienimini schattig tafereeltje. (foto's volgen)







Foto's van het werk van Gretel. Deze prachtige creaties heeft ze gebruikt voor haar 2 kinderboeken, Mrs. Mouses Cupcakes en Penny's lost Pennies. Deze 2 boeken heb ik voor mijn verjaardag gekregen en zijn nu ook gesigneerd door Gretel.




Naast naalvilt is Gretel een illustrator en maakt ze diverse schilderijen en illustraties. Erg mooi en verfijnd. Ik ben ook zeker van plan om in de toekomst er 1 aan te schaffen.


Gretel in actie.

Ik heb een geweldige, inspirerende dag gehad en ik zit weer vol ideeën voor nieuwe creaties.
Gretel, bedankt voor je tijd en aandacht.

zaterdag 21 juli 2012

Vogeltjes

Naast het maken van naaldvilt, maak ik ook vogeltjes van papier-maché. Ze hangen bij mijn vriendin Piety in de etalage (zij verkoopt ze ook).


Je moet goed kijken maar er hangen er 3 van de 5 die ze heeft (of inmiddels verkocht heeft, je weet maar nooit). Helemaal een Friese etalage terwijl de vogels in Drenthe gemaakt zijn.


Poppy


Ciel


Storm

Het is lang geleden dat ik vogeltjes maakte maar dankzij Piety, die de vogeltjes zag toen ze bij mij was, maak ik ze weer. De vogeltjes op de foto's zijn de nieuwe uitvoering. Door de jaren heen merk ik dat ik toch ongemerkt dingen bij leer en daardoor andere technieken gebruik.
Heerlijk om ze weer te maken, schilderen is voor mij zo rustgevend en ontspannend.

Volgende week gaan we op vakantie naar Engeland en oooohhh wat ben ik daar aan toe, high teas, kastelen, leuke winkeltjes en.... mijn workshop bij Gretel. We gaan lekker in een huisje, kamperen is voor mij voorbij, alhoewel....


in een tent zoals deze wordt het wel weer leuk. Maar nee kamperen in Engeland... regen.... Doe me toch maar een huisje. We hebben twee verschillende gehuurd 1 week in de ene en 1 week in de andere.
Eerst brengen we een paar dagen bij familie door en gaan we een dagje naar London. Niet naar de olympische spelen, zo sportief zijn we niet.

Van de week alles inpakken, man, kind en hond mee.


Lucky

Vorig jaar voor het eerst Lucky meegehad naar the UK, wel een heel gedoe met rabies inentingen etc.
We hebben het een paar jaar geleden ook geprobeerd maar toen konden we weer terug van Calais naar huis omdat er iets niet goed was met de papieren, niet grappig en jankend in de auto. Lucky naar mijn zus gebracht en de volgende dag opnieuw vertrokken. Vorig jaar heeft Herbert het goed uitgezocht, met het consulaat gebeld. Ik vond het wel spannend, ik had klotsende oksels bij de douane, konden we zijn chip eerst niet vinden. Eindelijk zei het aparaat piep en mochten we de boot op. Ik kon wel huilen van opluchting.
Ik vind het prettig om mijn hond bij me te hebben, hij is een lid van de familie.

De sinaasappelchocolade taart was een succes (zie vorig artikel) en goed gelukt zonder meegepureerde schil.






zondag 1 juli 2012

Hondenfeestje

Na 2 markten in Deventer en Amersfoort, heb ik pauze tot September.
Ik heb nu weer tijd en ruimte in mijn hoofd om te naaldvilten. De afgelopen dagen heb ik een hondenfeestje gemaakt. Ivy, de jarige en haar twee beste vrienden vieren haar verjaardag.


Ivy


Ivy, Floor en James




Herbert staat nu in de keuken een chocolade sinaasappeltaart te maken. Ik ben benieuwd.
Dit is zijn tweede poging. Bij de eerste poging, een paar weken geleden heeft hij de schil van de gekookte sinaasappel mee gepureerd, er stond nergens in het recept dat je dit niet moest doen er stond alleen pureer de sinaasappel. Ik bespaar jullie de smaak.... ik heb nog nooit zo iets vies geproefd (op vis na dan).

Nog 3 weken werken en dan hebben we eindelijk vakantie. England here we come.



zaterdag 26 mei 2012

Jailbird

Afgelopen weekend (zaterdag 19 en zondag 20 mei) was er weer een Holy Stitch in de Blokhuispoort in Leeuwarden.


De blokhuispoort is een oude monumentale gevangenis die (gelukkig) leeg staat. Naomi Klees organiseert in deze gevangenis 2x per jaar een crafty markt. Als standhouder kun je dan een cel huren voor een weekend om daar je eigen winkeltje in te richten.


Dit keer heb ik voor het eerst op de 1e verdieping een cel gehad, samen met nog een aantal deelnemers bevolkten wij de bovenverdieping. tegen over mij stond Famke www.blijmetkleur.wordpress.com, die prachtige vliegengordijnen maakt en als doe het zelf pakket verkoopt.



De 1e verdieping.


Ik moet er niet aan denken dat deze deur achter je op slot gaat en dat je je dagen moet doorbrengen in een ruimte van 3 bij 3 met wel een raam maar daar zit matglas in dus kun je ook nog niet eens naar buiten kijken.


 Zelfs het toilet zit nog in de cel (gelukkig niet te ruiken).

Ik had weer zin in Holy Stitch, ik geniet erg van de gezelligheid en het contact met klanten. Ook zie ik dan mijn vriendin Piety weer en logeer ik bij haar. Samen bedenken we de gekste dingen en steken elkaar aan in onze wilde plannen. We speuren Etsy af en zien dan de leukste dingen die we onmiddelijk moeten aanschaffen want het is allemaal zo leuk en we zien meteen mogelijkheden.
Ik heb lekker verkocht en twee van mijn hondjes hebben een nieuw thuis gevonden.


                                                                      Luna


en Romeo.

Terwijl ik dit zit te schrijven zit ik lekker ik de tuin, het is heerlijk weer de afgelopen dagen. dat mocht ook wel eens want het bleef maar koud. Hopen dat het zo blijft. Ik begin nu ook erg naar onze vakantie te verlangen (duurt alleen nog 8 weken, zucht) we gaan weer naar Engeland. 
Ik ga in mijn vakantie een workshop volgen bij Gretel Parker. Gretel is een naaldvilt kunstenares en maakt prachtige dingen van naaldvilt, het lijkt me geweldig om bij haar een workshop te gaan volgen. Haar website is www.gretelparker.com
Gretel heeft ook in het Engelse magazine Mollie Makes gestaan met een foto workshop van een door haar ontworpen hondje.